24 iun. 2009

GATA CU INSELATORIA - CNA-ul FACE IN SFARSIT DREPTATE SI OPRESTE DE LA DIFUZARE SPOTURILE MINCINOASE "Rosia Montana - 4 miliarde de dolari"


CNA a decis, marti, sa opreasca de la difuzare campania pentru Rosia Montana, apreciind ca spoturile TV in care se afirma ca "Noul proiect Rosia Montana aduce Romaniei 4 miliarde de dolari" contravin reglementarii potrivit careia publicitatea trebuie sa informeze corect.

Cu doar doua zile inainte de sfarsitul campaniei respective, CNA a luat aceasta decizie la capatul unor discutii in care s-a pus problema cat ar aduce acest proiect statului roman intr-o forma sau alta si cat din cei "4 miliarde" doar "raman in Romania" si cat ar reprezenta "investitii", cum se sugereaza in spoturi.

CNA a luat aceasta decizie pe baza unei pozitii a Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), ce arata ca:

* "Succesiunea in spoturi a afirmatiei "In ce proiecte ar trebui sa investeasca Romania 4 miliarde de dolari?" si a afirmatiei "Noul proiect Rosia Montana aduce Romaniei 4 miliarde de dolari" pot induce consumatorului ideea ca cele 4 miliarde de dolari sunt in totalitate la dispozitia statului roman pentru a fi investite de catre acesta in proiectele propuse in raspunsurile obtinute prin vox-pop".
* In fapt, din datele prezentate chiar de compania Rosia Montana Gold Corporation pe pagina de internet (...) rezulta ca din cele 4 miliarde de dolari introduse in economia romaneasca (...) doar 1,8 miliarde de dolari sunt beneficii directe ale statului.
* Prin aceasta se incalca reglementarile Codului de Practica in Publicitate privind evitarea afirmatiilor sau reprezentarilor ce pot insela consumatorii.(continuare articol)

SURSA : de C.I. HotNews.ro
Marţi, 23 iunie 2009, 17:59 Economie | Media & Publicitate



Generated image

Niciun comentariu: