24 feb. 2010

Are we really headed for a global collapse ?


“What’s it about?”

“It’s just one guy explaining why human civilization in its present form is doomed.”



A chilling monologue of imminent catastrophe, “Collapse” is not just sobering; it’s a full-on assault. Filmed over two days last March, in the basement of an abandoned meatpacking plant in downtown Los Angeles, it showcases the singular obsession of the author Michael C. Ruppert, a former Los Angeles police officer and investigative journalist who has seen industrial society’s tipping point — in the rearview mirror. Since 2001, Mr. Ruppert has devoted his life, two books and a self-published newsletter to connecting the dots between population, economics and energy, and concluding that the center will not hold. Lucidly and with weary conviction, he cites evidence for a declining global oil supply (like costly offshore drilling in Saudi Arabia) and demolishes hopes pinned on substitutes like ethanol (“a complete joke”) and clean coal (“no such thing”). His well-rehearsed rhetoric is shockingly persuasive, and since the majority of his premises are verifiable, any weakness in his argument lies in inferences so terrifying that reasonable listeners may find themselves taking his advice and stocking up on organic seeds.
Movie Review by Jeannette Catsoulis - The New York Times

3 comentarii:

Gnossienne spunea...

mi-ai trezit interesul,dar sunt curioasa care e parerea ta personala legata de toate acestea.Eu nu uit niciodata sa mentionez si ce cred eu despre cele citite sau auzite.E mai simplu.Sunt curioasa din fire si vreau sa stiu cine se ascunde in spatele atator vorbe mari,pe care le admir,bineinteles.Ma intrebam cati ani ai.Ori esti foarte batran(din perspectiva mea,de 18 ani:)) )ori esti foarte tanar.E ciudat insa sa intalnesti la cineva foarte tanar asemenea preocupari.

si legat de ce ai spus cu "povara trecutui",really now,cati oameni cunosti care sa poarte trecutul in spinare ca pe o povara?nu-l poarta in nici un fel,nici nu-l cunosc,nimic.

Ei sunt cum spui tu, dar sunt si cum spun eu.Vezi cum reusesc sa fiu de acord si cu mine,si cu tine ,in acelasi timp,desi parerile noastre se bat cap in cap(cel putin in aparenta)?:D

Mad Mike spunea...

"I imagine that right now, you're feeling a bit like Alice. Hmm? Tumbling down the rabbit hole?" :)

Parerea mea personala se alimenteaza de multa vreme cu astfel de mesaje de alarma, si te rog sa ma crezi ca eu sunt intodeauna sceptic inainte de orice,dar, atunci cand firul povestii te duce la ceva care te ingrozeste incepi sa realizezi cat de ignorant poti fi. Daca acceptam sau nu unele lucrurii depinde de fiecare in parte, de filtrul nostru propriu. Nu cred ca e vorba nici de paranoia si nici de vreo forma de schizofrenie, daca ajungi sa intelegi si sa accepti ca reale multe din aceste mesaje de alarma.

“Nimeni nu este mai inrobit decat cel care crede in mod gresit ca este liber.”- Johann Wolfgang von Goethe

Un lucru e cert, directia noastra in viata e una prestabilita de la nastere, imitatia precum si constrangerile social/morale dicteaza modul nostru de viata pe linia ce uneste cele doua gari importante din existenta unui om : nasterea si moartea. Partea proasta e ca atunci cand descoperi si asimilezi un astfel de tablou, iti va fi aproape imposibil sa revii la starea de placuta inconstienta de dinainte. Si acum iti pui intrebarea, esti dispus,trezindu-i din visare, sa ii faci sa sufere pe cei apropiati?! Si chiar si asa, multi dintre ei vor refuza sa isi paraseasca placuta liniste a indiferentei, si oricat de bine ai "desena" o imagine schimbarea se va initia numai din interiorul fiecarui individ.

"You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it." Morpheus - The Matrix

P.S. - varsta mea sau cine sunt nu conteaza:) ...si ca sa iti satisfac oarecum curiozitatea iti voi oferii totusi si argumentatia raspunsului meu cu ajutorul unui om intelept http://www.youtube.com/watch?v=ab2KTZWi5Ao

Gnossienne spunea...

ohoo,avem parte de un personaj misterios,i like it.sper ca nu am relevat prea multe din persoana mea,nu se cuvine.Chiar si asa,stiu bine ca ,pentru celalalt,cine sunt eu nu prea conteaza, deci nu-mi fac griji :)

spunea ceva interesant nene ala,legat de (termenul de)comparatie.Nu stiu,el vine si imi spune chestia asta acum.Asta a fost o problema care m-a preocupat de mica,cat de mult seman eu cu ceilalti,si de fiecare data cand gaseam prea putine asemanari ma intristam, fiindca stiam ca-mi va fi cu atat mai greu sa ma apropii de restul cu cat constientizez diferentele dintre mine si acestia si,mai ales,tentatia lor de a se imita unii pe alti.Eu stiu ca numai in singuratate absoluta reusesti sa nu mai imiti.Dar cine poate trai in singuratate absoluta?si de ce ar vrea acest lucru?da' finalul mi-a placut, fiindca are dreptate si fiindca eu l-am intuit inaintea lui,cand eram mica mica...Cand cineva nu mai poate fi comparat cu nimeni si nimic,cand e liber de orice determinare,atunci a scapat in final de povara conformismului inconstient pe care-l practica orice individ.prea putini insa se pot lauda cu asta :)) Iar mie mi-e inca greu sa nu ma compar cu ceilalti.E mai usor sa-ti traiesti viata in functie de felul in care si-o traiesc cei din jur.nu spun ca eu fac asta,this is just a fact,nothing to do with me.

mai zic o chestie si te las

drumul nostru e prestabilit?sincer,nu vreau sa cred asa ceva.Poate nu te referi la destin.de fapt sigur nu te referi la destin,si acum imi dau iarasi seama ca ai dreptate.Dar exista o mica portita de scapare,se cheama inteligenta,bun simt si intuitie.Poti,inca de mic,sa vezi toate acelea lucruri de dinafara care te indeamna si te conduc catre ceva exterior personalitatii si persoanei tale.In general insa nu e chiar atat de usor si ramai asezat frumos in raft,ca o papusa,iar din cand in cand cineva te ridica si se joaca cu tine.

iarasi trist,tot ce ti-ai dat seama de unu' singur,era deja scris si aflat,trebuia doar sa intalnesti persoana potrivita sau sa citesti cartea potrivita.

scuza-ma pentru regimul matusalemic de idei cvasi-personale la care te-am supus.sunt un om care are multe de spus,ii place sa le spuna,dar nu are cui,si cand gaseste,iata rezultatul.