“Din momentul in care initiativa legislativa pentru instituirea Zilei Barbatului a aparut in Monitorul Oficial, ea exista independent de orice producator de bere, este o initiativa legislativa cetateneasca. Devenind o initiativa legislativa, oricine, indiferent ca este persoana fizica sau juridica, producator de bere sau, de exemplu, de produse cosmetice, poate alege sa o sustina sau nu”, spune Mihai Barsan.
Totusi, campania Stejar nu reactioneaza la sarbatoare, ca atare, ci la modul in care aceasta este promovata. “Raspunsul Stejar a pornit de la modul cum sunt portretizati barbatii intr-o campanie de sustinere a acestei initiative legislative, campanie pe care o consideram o ofensa la adresa barbatilor”, a spus Barsan.
De la razboi Stejar-Bergenbier, la rafuiala Next-Leo Burnett
“In marketing nu se discuta niciodata despre etica, cat despre eficienta si oportunitate. Stejar a simtit probabil ca teritoriul masculinitatii (pentru ca ei asta exploateaza, nu campania de 5 mai a lui Bergenbier) are potential in core lager si au actionat in consecinta”, spune Bogdana Butnar, senior strategic planner, McCann Erickson.
Prin miscarea sa, Stejar si-a asigurat un brand awareness instant, pe un public-tinta bine definit, crede Butnar. “Dintre cei care erau la curent cu mega campania Bergenbier toti vor fi auzit deja despre berea care le da cu tifla si cativa, cei care nu agreau miscarea cu 5 mai a liderului Bergenbier, vor aprecia si trece pe Stejar. In al doilea rand iti stabilesti obiectivul de marketing: sa luam market share de la Bergenbier. Stejar putea ataca Timisoreana sau ocupa locul lasat liber de Ursus insa a ales sa mearga catre zona Bergenbier, probabil simtind acolo o slabiciune”.
Spotul Stejar si-a primit rapid replica: un viral care ne arata doi caini care se usureaza pe un stejar, la sfarsit cu bine-cunoscutul slogan Bergenbier, “Prietenii stiu de ce”. Intrebat de catre IQads daca va raspunde spoof-ului, Liviu David, director de creatie la Next Advertising, a declarat: “In caz de razboi nu anunti data, ora si locul unde o sa ataci. Nici daca o sa ataci. O sa dam o replica acestui spoof”?
“Daca cei de la Leo se simt atacati in initiativa lor pentru care «toata tara ar trebui sa le multumeasca» (care nu-i o idee deloc noua in lume, luati aminte), e treaba lor. Cunoscandu-i, as vrea doar ca asa-zisul razboiul Stejar-Bergenbier sa nu ajunga o rafuiala intre agentii”, a mai spus David.
Detaliile legislative
Potrivit legii 148/2000, in Romania sunt interzise publicitatea inselatoare, publicitatea subliminala si publicitatea comparativa. “Publicitatea comparativa este tehnica de argumentare publicitara sau mesajul publicitar constand in efectuarea de comparatii (care trebuie sa fie obiective) privind caracteristicile (calitatea, pretul, termenul de livrare, servicii s.a.) produselor firmei fata de produsele, de aceeasi natura, ale unui / mai multor concurenti. Comerciantul urmareste obtinerea de avantaje imediate, cel putin prin deturnarea atentiei unei parti a clientelei in favoarea marcilor sale”.
Episodul 1 - Ziua Barbatului
Episodul 2 - Berea stejar
Episodul 3 - Sarbatoarirea Zilei Barbatilor - Bergenbier
Episodul 4 - Provocarea la duel - Stejar
Episodul 5 - Prietenii stiu de ce - Razbunarea Bergenbier
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu